Tuesday, August 25, 2009

BLUR



Bila anak-anak muda melompat2 di dalam gereja sewaktu pujian penyembahan (katanya mengekspresikan cinta mereka pada Tuhan), namun tidak pernah mau mengatur waktu untuk duduk diam berdoa & merenungkan firman. Katanya sibuk dengan pelayanan.


BLUR

Bila anak-anak muda maju ke depan waktu altar-call, dari KKR ke KKR, conference ke conference, camp ke camp, sudah tumbang, di doakan, di kaunseling...lepas beberapa bulan, orang yang sama maju ke depan untuk di doakan. Pergumulan & keterikatan sama...mcm tidak pernah lepas.


BLUR

Bila anak-anak muda di dalam gereja mengaku generasi radikal namun bila di luar, hanya jaguh kampung. Hidup yang tidak memberi impak, bahkan, orang sekeliling tidak menyedari kalau dia wujud.

BLUR

Bila anak-anak muda menaikkan lagu2 yang mereka sukai (memang melodi lagu-lagu sekarang asikk bangett) namun tidak sedar kalau tujuan pujian penyembahan bukanlah untuk membuat mereka rasa aman...pujian penyembahan ditujukan buat Tuhan, bukan manusia. Sadarr!


BLUR

Bila anak-anak muda menanti-nantikan bila lagi ada konsert, bila lagi ada aktiviti luar, bila lagi ada event-event besar...katanya bosan, tiada buat apa2. Alangkah baiknya kalau kehausan sebegini ditujukan buat Tuhan. Tuhan mencari generasi muda yang haus akan DIa & kebenaran-Nya, bukannya haus untuk menyibukkan diri sendiri.

BLUR

sebab pelayanan youth gak jelas, hitam tidak, putih pun tidak. Makanya BLUR. Dasar tidak kukuh, tapi mimpi & cita2 menggunung tinggi.

I used to run RYC through the above, back then I was blur...thank God. He restore my sight.

No comments:

Post a Comment