Wednesday, June 10, 2009

Facebook

Facebook. I can say that Facebook is good in many ways. Imagine this, i manage to contact with my school friends, my secondary school teacher, my old friends and i even manage to making new friends. But sadly speaking, things in Facebook-ing get out of hand at certain time. I'm talking about all the quizes people took in Facebook.

Suprisingly, there's so many...so many quizes in Facebook these days and sad to say, our youth seems to be addicted to it. Even adults. Facebook sudah menjadi tempat untuk orang meluahkan perasaan, emosi, tempat untuk orang mendapat simpati, mendapat penghargaan dari kawan-kawan bahkan dari orang-orang yang tidak dikenali.

Bagi sesetengah orang, Facebook menjadi tempat orang-orang "melarikan" diri sebentar dari dunia realiti. Some people might say that the quizes is just for fun. Well, at first saya pun berfikir bahawa apa salahnya. Memang ada beberapa soalan yang boleh saja dijawab for fun...namun ironinya, ada beberapa quiz yang tidak bermanfaat, yang boleh memudaratkan kerohanian kita, dan quiz2 seperti ini dijawab oleh anak-anak Tuhan...dengan alasan, "just for fun". But this is what i want to share regarding these quizes and all negative effect of Facebook. We might do the quizes "for fun" or because we said "I'm bored". But here's something from the bible that i wanted to quote : 2 Tim 2:16 "Stay away from foolish, useless talk, because that will lead people further away from God." NCV. Some quizes in Facebook is useless, misleading & far from truth. Why are we so eager to do quiz in order for us to know about ourself rather than eager to ask God instead? We do lots of quiz to know how unique we are rather than open the bible and let God open our eyes to see how unique and special we are (Genesis 1:27, Romans 8:29).

Last but not least, instead of answering the quizes which is pointless and untrue, why not we "...seek and set our mind on things above, where Christ is, and not on things on the earth..." Colossians 3:1-2

Sedarlah, jawapan-jawapan yang kita terima hasil dari kuiz yang kita jawab, akan masuk dalam fikiran kita sama ada kita mau / tdk mau, sedar / tdk sedar. Bila tiada pemurnian, fikiran-fikiran ini akan berbuah, dan menghasilkan tindakan. Jika tidak disedari, fikiran-fikiran ini akan melekat dalam diri kita sehingga kita lupa akan kebenaran firman Tuhan.

Sekali lagi, prinsip tabur tuai. Jika kita menabur benih-benih yang baik & yang benar dalam fikiran kita, maka kita akan menuai hal-hal, tindakan-tindakan yang baik, yang benar dan yang berkenan kepada Allah. Facebook is useful, just don't let yourself be abused by it without you realizing it.

2 comments:

  1. Sa setuju sama ko bro.. It can distract our focus to Him

    ReplyDelete
  2. gee~ thanks alot!! u made me realised the mistake i made!!
    thanks!!!

    ReplyDelete