Monday, June 29, 2009

We Reap What We Sow

It has been a while since my last post. Pretty busy with stuff. For those of you who have been reading my blog since day 1, i hope you're blessed & inspired.

Well, as mentioned in the title, We reap what we sow. Kita menabur apa yang kita tuai..kita tidak akan menuai hal-hal yang baik jika kita tidak menabur benih-benih yang baik. Impossible! Berdoalah berbulan-bulan, hoping for miracles...kita hanya akan menuai apa yang telah kita tabur. This is biblical (Galatians 6:7 Don't be deceived. God will not be made fool. FOr a person reap what he sows)..not just a positive tagline.

For example, katakanlah kita menanam benih buah jambu, tapi kita mengharapkan untuk mendapatkan buah durian. Mustahil kita menuai buah durian kan? meskipun kita berdoa dan puasa..kita tetap akan menuai buah jambu dan bukan buah durian. Seringkali saya sendiri hidup dalam angan-angan dan yg parahnya, tanpa saya sedari, saya cuba mempermainkan Tuhan dengan mengharapkan untuk menuai hal-hal yang saya ingini padahal lain yang saya tabur.

Apa yang kita "tuai" pada hari ini adalah akibat daripada apa yang kita "tabur" pada masa lalu. So, if we want to reach our dreams, we need to start sowing the right seed today.

This is a pretty short post but i hope this post can inspire you as it has inspire me.

No comments:

Post a Comment